Filmele de acțiune de pe Insula Koh Chang, Thailanda

Am ajuns în Cambodgia. Dar până aici s-au întâmplat multe filme de acțiune, cât am fost pe Koh Chang.

Pe Insula Elefanților (are câțiva elefanți, dar nu ăsta e motivul pentru care se numește așa, insula este în forma unui cap de elefant), am ajuns după călătorie cu autocarul din Bangkok și apoi feribotul, aproape o zi întreagă. Koh Chang este printre cele mai mari insule ale Thailandei, este mai puțin copleșită de turism, mai neamenajată, mai sălbatică, destul de multă junglă. Până la cazare am împărțit taxiul cu alți turiști și localnici (20 baht/pers).

Ajunși spre sudul insului, Lonely Beach, cu rucsacul în spinare am urcat spre Oasis unde rezervasem de ceva vreme pentru că citisem a fi un loc special. Și chiar este.

Cele câteva zile aici le-am petrecut într-un bungalow ascuns între tufișuri,vegetație luxuriantă, copaci și alte liane. Toate căsuțele lor sunt împrăștiate în sus pe deal prin junglă. Priveliștea merită toate mușcăturile de țânțari și zgomotele insectelor țipătoare. Neplăcute au fost furnicile și, după miezul-nopții, muzicile din sat (clubăreală).

Plaja este o priveliște frumoasă, dar fără foarte multe opțiuni. Am dus dorul unui șezlong sub o umbrelă. În rest, da, masaj pe plajă și alte răsfățuri.

Nefiind prieteni cu soarele, nu am fost prieteni nici cu plaja, nici cu activitățile conexe: plimbări cu barca pe alte insule, snorkeling sau scuba diving. Lângă următoare insulă mai mică se află recifuri de coral.

Noi am ales jungle trekking organizat. Măcar atât. A fost o experiență de filme. Dacă atunci când leneveam în hamac în pridvorul bungalow-ului ne-au vizitat maimuțele să ne fure fructele și ne-am simțit în Planeta Maimuțelor, în junglă am fost în Jurassic Park și Rambo (nu am văzut Rambo, dar sunt sigură că în vreun film cineva îl antrenează în condiții grele).

Maimuțe hoțomane aterizate în pridvorul bungalow-ului

Ghidul organizează plimbări în junglă de vreo 15 ani. Acest thailandez minuscul a scuturat toate energiile din cei câțiva occidentali (foarte mucaliți) care s-au înscris fără nicio informare acoperitoare asupra traseului. Privind în urmă, aș fi zis pas! dacă tăntița de la agenție mă informa corect.

Am început cu pădurea de mangrove de pe cealaltă parte a insulei (partea încă mai sălbatică – Estul insulei). Mangrovele se dezvoltă în zonele tropicale umede, rădăcinile lor cresc în ape și mlaștini.

Apoi am urcat să vedem câteva cascade.

Pe drum am văzut de unde vin tălpile adidașilor noștri: arborele de cauciuc.

Așa colectează thailandezii materia primă de la arbori:

La fiecare două zile cineva trece și strânge toate caserolele.

Apoi am coborât la prânz.

În niciun moment nu știai ce urmează. Ne-am urcat în mașină și am ajuns din nou în junglă, în a doua pădure de mangrove. ”Trebuie să trecem 2 râuri, deci nu vă agitați cu pantofii.” Am traversat desculți două râuri. Corect.

Dar apoi am mers continuu desculți prin pădurea de mangrove chinuiți de rădăcinile copacilor, îngroziți de toate găurile de șerpi, de mâl și apa până la genunchi.

Apoi am ajuns pe plajă unde apa din pădurea mangrovelor se întâlnește cu marea sărată. Ne-am revenit un pic la nervi și gata.

Ne-am întors pe alt traseu. Uscat.

Aici am aflat că un cocotier pentru a ajunge la o astfel de înălțime are nevoie de 30 ani. Cam pe la 10 ani începe să produce fructele.

Iar aici am aflat că în timpul musonului, această albie este inundată.

Am mai trecut pe la niște cascade, dar deja nu mai îmi spuneau nimic.

Mașina care ne-a transportat. ”AC” asigurat de viteză.

Apoi înapoi 40 km până la Lonely Beach, unde ne-am oprit la prietenii noștri cu fructe proaspete.

One Reply to “Filmele de acțiune de pe Insula Koh Chang, Thailanda”

1. […] mult mi-a plăcut în bungalowul îmbrățișat de vegetația de pe insula thailandeză Koh Chang, încât m-am întors decisă să-mi umplu casa de plante care să-mi aducă aminte de magia […]