5 reclame motivaționale: călătorii, sport, sănătate

Cu toții avem nevoie de revoluții motivaționale, perspective proaspte și inspirație. Eu cel puțin simt nevoia să mă zgribulesc emoțional în fața unei imagini spectaculoase, să confirm tăcută o idee aspirată între paginile unei cărți bune sau să-mi extind elasticul preferințelor pe site-uri specializate educative.

Azi, în ultima zi din prima lună a acestui an, am adunat câteva reclame proaspete (cele mai multe lansate chiar luna asta). Și când zic reclame mă refer la acele reclame care cinstesc arta și omul, reclame care vând, nu un produs, ci ceva mai mare și mai important: o idee, o stare, o dorință, o perspectivă, o valoare.

Sunt foarte entuziasmată și sper să scurt-circuiteze alte gânduri mai departe.

1.Trenul 

Expedia este o agenție online de turism. Reclama este povestea unei femei care călătorește și descoperă sensul depășirii granițelor. Călătorind te scufunzi în experiențe și culturi noi, înțelegi și cu cât parcurgi distanțe mai lungi, cu atât te apropii mai mult de tine și de oameni diferiți. Te eliberezi de prejudecăți și agresivitate pentru a construi poduri de comunicare și solidaritate.

 

2. Paris

Mi-a plăcut atât de mult prima reclamă încât am căutat să mai văd și altele produse pentru Expedia. Clipul de mai jos este de un romantism clasic răvășitor. Pe tot parcursul poveștii presimți un final dureros, ceea ce se adeverește, dar cred că puțini vor face inițial legătura cu ideea de călătorie. Finalul lămurește dramatic despre ce pierdere este vorba. Măcar uneori e bine să te lași luat de val, să faci lucruri de care apoi să-ți amintești fără regret.

3. Rezoluția

Să-ți spună cineva cât ești de urât sau gras e nasol, e ca și cum ai bea ceai de anghinare. Te ia cu greață. Imaginează-ți cum într-o zi cântarul tău cedează sub greutatea ta împreună cu toată podeaua. Atât de grav. Clipul celor de la Planet Fitness m-a amuzat și mi-a adus aminte că anul ăsta eu o să urc pe munte. Anul ăsta nu va mai fi despre cum cred eu că mă percep ceilalți, ci despre ce pot eu să fac. O să urc. Până atunci mă antrenez.

 

4. Ipocrizie

Este printre puținele clipuri care promovează sănătatea într-un mod atât de isteț, consistent, complex și, cel mai important!, amuzant. Nimeni nu se bucură de clipuri întunecate, dar cei mai mulți apreciază un umor negru de calitate și echilibrat.

Fundația Olandeză dedicată Fumatului și Sănătății a propus un scenariu fantezist cu un substrat cel mai probabil realist. Cum ar decurge comunicarea în cadrul unei companii de tutun dacă angajații ar fi complet onești?

Reclama este subtitrată în engleză, este de calitate și merită toată atenția.

 

5. Balerina

Să depășești la o anumită vârstă așteptările este copleșitor. Balerina din reclama la serul anti-aging No7 chiar este balerină. De fapt este o ditamai balerina. Numele ei este Alessandra Ferri, este italiancă, are 53 ani!, a fost cea mai tânără prim-balerină la Royal Ballet din Londra (19 ani) și continuă să danseze profesionist.

În clip apar ambele versiuni ale ei (miracolul tehnic): cea tânără și cea prezentă. Este copleșitoare alăturarea și te pune pe gânduri pe tema vârstei, a energiei și pasiunii, nu?

 

Leave a Reply